Skip til primært indhold

IT-Supporter

Som it-supporter sørger du for den bedste it-faglige hjælp til maskiner – og mennesker

Der findes stort set ikke virksomheder, der ikke er afhængige af it på den ene eller anden måde. Og det betyder samtidig, at stort set alle virksomheder har behov for nogle, der kan sikre, at systemerne virker optimalt – og en, der kan hjælpe, hvis de ikke gør.

Som it-supporter skal du ikke alene kunne finde og fikse it-relaterede problemer - du skal også kunne forklare og få folk til at forstå problemet. Eller i det mindste få dem til ikke at lave den samme fejl igen – eller i så fald kunne løse problemet selv.

På uddannelsen opnår du en bred viden om it, der gør dig i stand til at finde fejl og se sammenhænge mellem forskellige systemer. Du bliver også klædt på til at foretage rutinetjek i it-afdelingen. Desuden lærer du at opbygge og vedligeholde samt optimere netværksløsninger.

Som uddannet it-supporter vil dine primære opgaver være at:

  • Drifte og vedligeholde it-systemet
  • Finde og fikse it-relaterede fejl og brugerfejl
  • Installere og konfigurere computere, programmer og øvrige it-installationer
  • Vejlede brugerne og sikre hjælp-til-selvhjælp
  • Tilslutte monitorer, printere, routere, servere mv.

 

Læs mere på SDE: 

https://www.sde.dk/uddannelser/it-netvark-og-design/it-supporter/ 

 

Vi henstiller til at opfordrede ansøgninger ikke sendes - hold i stedet øje med ledige stillinger på https://www.laerepladsen.dk/

Jørgen Jørgensen

Teamleder

Klinisk IT


51 64 44 08
APPFWU01V