Bestilling af medicin
Sådan bestiller du medicin hos Hudafdeling I og Allergicentret.
Hvordan bestiller jeg medicin og hvordan henter jeg det?
Du skal have dit MitID ved dig og være tilmeldt e-Boks.
Vær opmærksom på, at der kan være lang leveringstid, når du bestiller vederlagsfri medicin.
Vi anbefaler derfor, at du bestiller mindst 14 dage, før du får brug for medicinen.
Sådan foregår bestillingen
- Når du har sendt din bestilling, modtager du et brev i din e-Boks.
– Dette er kun en bekræftelse på, at vi har modtaget din bestilling. - Når afdelingen har behandlet din bestilling, får du en besked med en foreløbig forventet dato for, hvornår medicinen kan afhentes.
- Når medicinen er klar til afhentning, får du enten en besked i e-Boks eller en sms med nærmere information.
Hvis du skal have taget en blodprøve
Hvis din behandlende læge har aftalt med dig, at du skal have taget en blodprøve inden du bestiller medicinen, kan du få blodprøven taget hos:
- Din egen læge
- Sygehusets laboratorium (husk at booke tid på forhånd)
Aftal tid hos din egen læge eller book en tid via sygehuslaboratoriets bookingsystem.
Hvis du ikke har MitID
Hvis du ikke har MitID, er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig med at bestille medicinen.
Fremover vil det kun være muligt at bestille Omalizumab (kan fx. hedde Omlyclo, Xolair eller andet)
Disse lægemidler har samme virkning, men fremstilles af forskellige producenter.
Du kan hente din vederlagsfri medicin flere steder i Region Syddanmark. Se oversigten over hvor og læs mere om, hvornår og hvordan du henter medicinen.
Bemærk venligst at udleveringsstederne ikke håndterer kanylebokse. Du kan altså hverken få eller aflevere din kanyleboks der. Vi henviser i stedet til de private apoteker eller genbrugsstationer.