Skip til primært indhold

Til vikarer

Bliv vikar, faggrupper og tværgående information til vikarer

Bliv vikar

Vagtordningen dækker behovet for sundhedsfaglige vikarer på OUH og i Region Syddanmark.

Ansøg i dag og bliv en del af Vagtordningens vikarteam.

Send dit CV og motiverede ansøgning til ouh.log.vagt@rsyd.dk eller ring på 24 99 81 52 og hør mere. Vi glæder os til at læse din ansøgning!

Faggrupper

Vagtordningen rekrutterer erfarne sygeplejersker med højt fagligt niveau indenfor alle specialer.

Vagttyper og arbejdssteder

Som sygeplejerske i Vagtordningen kan du blive tilbudt vagter på somatiske afdelinger på OUH.

Løn

Hvis du er ansat på OUH

Hvis du er ansat som sygeplejerske på OUH får du tillæg, når du tager vagter som vikar. Tillægget beregnes på grundlag af din aktuelle timeløn. Derudover honoreres arbejde på særlige tidspunkter også. Du kan læse mere om tillæg og honorar i overenskomsten her.

Beskæftigelsesgrad Tillæg
0-34 timer/ugen 24%
35-37 timer/ugen 30%

Hvis du ikke er ansat på OUH

Hvis du ikke er ansat som sygeplejerske på OUH kan du herunder se de forskellige løntrin baseret på din anciennitet og uddannelsesgrad:

Vagtordningen rekrutterer kompetente SSA'ere med en bred vifte af kompetencer, der leverer pleje og omsorg af højt niveau.

Vagttyper og arbejdssteder

Som SSA i Vagtordningen kan du blive tilbudt vagter på somatiske afdelinger på OUH.

Løn

Hvis du er ansat på OUH

Hvis du er ansat som SSA på OUH får du tillæg, når du tager vagter som vikar. Tillægget beregnes på grundlag af din aktuelle timeløn. Derudover honoreres arbejde på særlige tidspunkter også. Du kan læse mere om tillæg og honorar i overenskomsten her.

Beskæftigelsesgrad Tillæg
0-34 timer/ugen 24%
35-37 timer/ugen 30%

Hvis du ikke er ansat på OUH

Hvis du ikke er ansat som SSA på OUH kan du herunder se de forskellige løntrin baseret på din anciennitet:

Vagttyper og arbejdssteder

Som SSH i Vagtordningen vil du blive tilbudt fastvagter på somatiske afdelinger på OUH.

Løn

Herunder kan du se de forskellige løntrin baseret på din anciennitet:

Vagtordningen rekrutterer kvalificerede sygeplejestuderende med den nyeste viden indenfor sygepleje.

Vagttyper og arbejdssteder

Som sygeplejestuderende i Vagtordningen kan du blive tilbudt vagter på somatiske og psykiatriske afdelinger på sygehuse i hele Region Syddanmark.

Løn

Som sygeplejestuderende i Vagtordningen bliver du timelønnet for dit arbejde.

Funktionsbeskrivelse

Sygeplejestuderende i Vagtordningen

Vagtordningen rekrutterer dygtige medicinstuderende med alsidige kompetencer og en bred faglig viden.

SPV-kursus

Som medicinstuderende skal du bestå et SPV-kursus, for at kunne blive vikar i Vagtordningen.

Du kan lige nu tilmelde dig et SPV-kursus med start den 24. januar eller 1. februar 2022 i Plan2Learn.

Ansøgning til SPV-kursus

For at komme i betragtning til vores SPV-kursus skal du skrive en motiveret ansøgning. Ansøgningen skal du vedhæfte, når du booker det hold, som du ønsker at deltage på. Det er vigtigt at du booker dig ind på et hold, hvor du har mulighed for at deltage på alle de nævnte datoer, da du skal have et fremmøde på 100% for at kunne bestå kurset.

Fordeling af pladser sker efter gennemlæsning og udvælgelse af ansøgninger.

Jeg har SPV-kurset og vil gerne være vikar

Har du allerede bestået SPV-kurset, kan du ansøge om at blive vikar i Vagtordningen ved at sende en mail til ouh.log.vagt@rsyd.dk med følgende oplysninger:

  • Navn
  • CPR-nummer
  • Telefonnummer
  • E-mail
  • Bevis på bestået SPV-kursus
  • Dokumentation for afviklede timer

Hvis du ikke er aktiv vikar i en anden region, skal du ringe til Tina Høegh Schiønning på tlf. 24 99 81 52 for at kompetenceafstemme.

Hvis du er aktiv vikar i en anden region end Region Syddanmark og gerne vil oprettes som vikar hos Vagtordningen skal du udfylde dette skema med stamdata. Skemaet skal sendes sammen med ovenstående oplysninger til ouh.log.vagt@rsyd.dk.

Vagttyper og arbejdssteder

Som medicinstuderende i Vagtordningen kan du blive tilbudt vagter på somatiske og psykiatriske afdelinger på sygehuse i hele Region Syddanmark.

Løn

Som medicinstuderende i Vagtordningen bliver du timelønnet for dit arbejde.

VT-kursus

Når du er medicinstuderende og arbejder som vikar i Vagtordningen kan du videreuddanne dig til ventilatør og derved udvide dine kompetencer og tage vagter på eksempelvis intensivafdelinger.

Der er lige nu ikke planlagt nye VT-kurser. Der vil blive oprettet kurser efter behov.

Funktionsbeskrivelse

Medicinstuderende i Vagtordningen.

Vagtordningen rekrutterer kompetente sundhedsfaglige studerende med en bred vifte af kompetencer, der leverer pleje og omsorg af højt niveau.

Vagttyper og arbejdssteder

Som sundhedsfaglig studerende i Vagtordningen vil du blive tilbudt fastvagter på somatiske afdelinger på OUH.

Løn

Herunder kan du se den løn, du får for at tage vagter hos Vagtordningen som sundhedsfaglig studerende:

Tværgående information til vikarer

Lønudbetaling

Oversigt over lønudbetaling 2022

Timesedler

Dine timesedler for de pågældende vagter, som du tager i løbet af en uge, skal du selv godkende i Temponizer.

Timesedler skal være godkendt inden den følgende mandag kl. 09.00. Har du ikke godkendt dine timesedler inden deadline vil dine vagter automatisk blive godkendt. Eventuelle ændringer vil derfor ikke komme med på timesedlen til rigtig tid og betalingen for vagten kan derfor blive forsinket.

Har du spørgsmål til din løn?

Ønsker du at ændre dit skattekort, har spørgsmål til hvornår du får hvilket tillæg m.m., skal du kontakte en af vores lønkonsulenter på tlf. 51 17 22 05 eller mail ouh.loenfunktion.team2@rsyd.dk.

Inden første vagt

  • Skal du skal give samtykke til at vi må indhente din børneattest. Du får besked herom i din e-boks.
  • Skal du skal have bestået vores obligatoriske kurser og beviserne skal uploades i Temponizer under dokumenter.

Sygepleje- og medicinstuderende

Skal yderligere opfylde følgende inden første vagt:

  • Erklære på Tro og Love, at du er indskrevet på studiet
  • Uploade en indskrivningsbekræftelse på, at du er indskrevet på studiet. Dette gør du i Temponizer under dokumenter. Herefter skal du hvert semester uploade en ny indskrivningsbekræftelse
  • Uploade et vellignende billede af dig selv i Temponizer til et ID-kort

Kontaktoplysninger

Det er vigtigt, at vi har dine korrekte kontaktoplysninger. Såfremt du ikke allerede har udfyldt dine personlige oplysninger på din profil i Temponizer, skal du gøre dette hurtigst muligt. Udfyld alle felter så vidt det er muligt. Du er velkommen til at ringe til os, hvis du har brug for hjælp eller er i tvivl om noget.

Husk at holde din profil opdateret med adresse, telefonnumre, m.m.

ID-kort

Al personale med patientkontakt skal bære et synligt ID-kort på arbejdspladsen.

Sygeplejersker og SSA'ere

Du skal have et ID-kort udleveret af OUH. Hvis du ikke allerede har et ID-kort skal det laves ved indgang 207, hvor du også får taget et billede.

Dit ID-kort skal afleveres på OUH den dag du stopper hos Vagtordningen.

Sygepleje, sundhedsfaglige- og medicinstuderende samt SSH'ere

Du får inden din første vagt udleveret et ID-kort af Vagtordningen.

ID-kortet skal afhentes på Vagtordningens kontor på OUH i Odense. Kortet kan afhentes mandag til torsdag i tidsrummet 08.00 - 15.00 og fredag i tidsrummet 08.00 - 13.00. Hvis du ikke bor på Fyn har vi mulighed for at sende dit ID-kort til dig.

Hvis du mister dit ID-kort skal du kontakte os, så printer vi et nyt til dig.

Dit ID-kort skal afleveres på Vagtordningens kontor den dag du stopper hos Vagtordningen.

Vagttagning

Vi kontakter dig via sms eller opkald, når vi har en vagt til dig. Vi forventer, at du er opmærksom på din mobil, når du er skrevet op til vagt, så vagten hurtigst muligt kan aftales med afdelingen. Vær opmærksom på, at vi måske ringer med hemmeligt nummer.

Du kan desuden tilmelde dig vores facebookgruppe Vagtordningen Region Syddanmark, hvor der vil blive slået ledige vagter op ved mangel på opskrevne.

Sygdom

Hvis du er booket til en vagt og bliver syg, skal du hurtigst muligt give Vagtordningen besked og oplyse:

  • Navn
  • Vikar- og CPR-nummer
  • Afdelingen, du skulle have taget en vagt på

Obligatoriske kurser

For at blive vikar i Vagtordningen skal du bestå en række obligatoriske kurser. Du finder de obligatoriske kurser i Plan2Learn ved at klikke på dem:

Tilmelding til kurser i Plan2Learn

  1. Log ind i Plan2Learn med din rsyd-mail
  2. Vælg kurset og tryk på Tilmeld-knappen i højre side
  3. Gennemfør kurset og upload dit kursusbevis i Temponizer

Hvis du har spørgsmål til login skal du kontakte Vagtordningens administration på mail ouh.log.vagt@rsyd.dk eller tlf. 24 99 81 53.

Hvis du har problemer med at logge ind i Plan2Learn, skal du kontakte support på mail ouh.plan2learn.support@rsyd.dk eller tlf. 23 45 97 40. Husk at oplyse at du er ansat i Vagtordningen.

Upload kursusbeviser

Når du har bestået de obligatoriske kurser får du et kursusbevis på tilsendt på din rsyd-mail som skal uploades i Temponizer under dokumenter.

Kursus i konflikthåndtering

Tilmelding i Plan2Learn
E-læring: Hvordan forebygger, håndterer og efterarbejder vi konflikter i praksis? For alle ansatte på OUH

Håndtering af delirium

Undervisningsmateriale på OUH's intranet
Håndtering af delirium

OUH Odense

Parkering ved Odense Universitetshospital

OUH Svendborg Sygehus

Hvis du låner Vagtordningens bil er det muligt at parkerer i parkeringshuset. Hvis du benytter egen bil, findes der mulighed for gratis parkering i området. 

Sygehus Sønderjylland

Parkering på Sygehuse i Sønderjylland

Kolding Sygehus

Parkering ved Kolding Sygehus

Sygehuset i Vejle

Parkering ved Vejle Sygehus

Uniform

  • Uniformen skal skiftes dagligt, samt ved synlig forurening
  • Personale skal bære kortærmet uniform
  • Privat tøj må ikke være synligt nedenfor ærmekanten
  • Ringe, armbånd, ure eller andre håndsmykker må ikke anvendes sammen med uniform/uniformsdele
  • Uniformer må ikke bæres udenfor arbejdspladsen

Hår og skæg

  • Skulderlangt og længere hår samles i nakken eller sættes op
  • Skæg skal være kortklippet

Hue

  • Anvendes for at hindre nedfald af hår og skæl
  • Skal dække alt håret
  • Huer er til engangsbrug og kasseres straks efter brug
  • Der udføres håndhygiejne efter fjernelse af hue

Negle og smykker

  • Negle skal være kortklippede og uden neglelak
  • Kunstige negle, ure, ringe og andre håndsmykker må ikke anvendes, hvor der er krav om håndhygiejne, dvs. hvor der bæres uniform
  • Små tætsiddende halskæder og små ørestikker er acceptabelt

Fodtøj

  • Vaskes ved synlig forurening
     

Afhentning af uniform på sygehusenheder i Region Syddanmark

OUH

Du finder uniformsdepotet ved elevatorknudepunktet i kælderen. Depotet er aflåst fra kl. 10.00 - 14.00 og igen efter kl. 18.00. Når depotet er aflåst, kan du låne et adgangskort i informationen. Du må tage én uniform ad gangen. Du skal aflevere adgangskortet i informationen igen inden vagtstart.

Svendborg

Du finder uniformsdepotet i kælderen. Benyt indgangen til højre for hovedindgangen. Derefter er det første rum på højre side.

Vejle

Gå ind ad hovedindgangen og følg den streg, som går hele vejen ned igennem sygehuset. Dvs. den streg, som ikke drejer til højre el. venstre imens du følger den. Dog skal du skråt til venstre, når du møder elevatorerne) Når du når enden af sygehuset, skal du ned ad trappen og her er uniformsdepotet på venstrehånd. 

Kolding

Grundet renovering skal du pt. spørge om vej til uniformsdepotet. For at få adgang til uniformdepotet skal du afhente et nøglekort i receptionen, da depotet altid er aflåst. Brugte uniformer smides i beholdere i omklædningsrummene.

Sønderborg

Hvis man går ind ad indgang A/hovedindgangen/gult tårn, er det lige inden for og ned ad trappen (gul trappe/trappe 3) over for elevatorene. Så går man ned, så man er på M/mellemetagen, og så er uniformdepotet lige over for elevatorerne. I uniformsdepotet hænger tøjet på bøjler, og man tager så bare det man skal bruge og lader bøjlen hænge. Der er garderober lige over for.

Aabenraa

Uniformerne på Aabenraa sygehus findes på depot 80. For at finde depot 80 skal man igennem en dør overfor elevator 3 som findes mellem område 10 og 11. Du skal ned ad gangen og bag den første dag på højre hånd finder du depotet hvor der ligger bukser og jakker, lige ved siden af finder du omklædning/garderober, her kan du også finde T-shirts.

Værnemidler

Du skal altid holde dig opdateret om de gældende regler for brug af værnemidler.
På OUH's intranet kan du altid se de gældende retningslinjer.

Hygiejne

Hvornår?

  • Før alle urene procedurer
  • Efter urent arbejde
  • Efter toiletbesøg
  • Efter host, nys og næsepudsning
  • Før håndtering af mad og drikkevarer
  • Efter brug af handsker

Hånddesinfektion

  • Brug håndsprit (70-85% ethanol) med hudplejemiddel (glycerol)
  • Brug min. 2-5 ml.
  • Spritten påføres og indgnides på samme måde som sæben
  • Indgnides til tørhed - ingen viften!
  • Hånddesinfektion skal foretrækkes når hænderne er synligt rene og tørre

Håndvask

Vask hænder i koldt vand i minimum 15 sekunder. Kom sæben på våde hænder, fordel og indgnid det på:

  • På hver finger
  • Mellem fingrene
  • På håndryggen og håndfladen
  • Omkring håndled

Skyl sæben grundigt af, brug engangshåndklæde og luk vandhanen med albue eller håndklædeark.

Hvis du kommer ud for en arbejdsulykke eller en utilsigtet hændelse, eller i tvivl herom, skal du altid tage kontakt til den ansvarshavende på stedet.

Derefter skal du i samarbejde med ansvarshavende melde episoden, og tage kontakt til Tina Høegh Schiønning på tlf. 24 99 81 52. 

Arbejdsulykke Region Syddanmark

Vejledning til anmeldelse af arbejdsulykker.

Utilsigtede hændelser Region Syddanmark

Håndteringen af utilsigtede hændelser i Region Syddanmark.

Stikskade

Hvad er en en stikskade er og hvordan skal du forholde dig til en stikskade.

Vi vil altid gerne høre din oplevelse med de afdelinger, du er vikar på.

Udfyld gerne dette skema med ris og ros og send det til leder af Vagtordningen Tina Schiønning på tina.hoegh.schionning@rsyd.dk.

Rundvisning på OUH til nye vikarer

Du er nødsaget til at acceptere alle cookies for at se indholdet

APPFWU02V